Sonntag, 11. Juni 2023

(Rezension) Second to the Right ( The Neverland Chronicles 1) - T. S. Kinley

 

Cover und Textrechte: T.S. Kinley
Bildrechte: Moonie's Welt 


Second to the Right
T. S. Kinley


Klappentext


Gwendolyn Mary Darling Carlisle’s young life has been a saga of misfortune. After a tragic accident unexpectedly took her parents, Gwen finds herself the sole caregiver for her ailing sister. It's her eighteenth birthday. With responsibilities weighing heavy, she struggles to find something worth celebrating. Everything in her life has fallen apart. That is, until she finds a mysterious man in her bedroom.

Peter Pan has returned to the Darling estate. Only the boy from Neverland, who refused to grow up, has in fact grown into an alluring man. It’s time for spring cleaning and he’s determined to bring a descendant of Wendy back to Neverland with him.

Gwen is swept off her feet and across the Veil. Engulfed in a fantastical world of mermaids, Fae, and Peter’s new band of Lost Boys. As she gives herself over to the wonder of Neverland and the affections of Peter and his Lost Boys, she finds herself living out hedonistic fantasies that she could have only ever dreamed about. But not everything is as it seems in Neverland. Her memories of home, and her beloved sister are fading. A treasured family heirloom, a locket with its own ties to Neverland, is the only tether to the sister she’d left behind and the life she is obligated to return to. The fairytales she’d heard as a child only hinted at the truth. Neverland bears some dark secrets.




Meine Meinung



He wrapped my arms around his neck and slid his hands to my waist, wrapping around to the small of my back. We began to float in circles. We were dancing! In the clouds!


Es durfte mal wieder ein englisches Buch sein. 


Peter Pan und seine verlorenen Jungs die sexy und Erwachsen sind?


Tätowierte heisse Jungs. Da bin ich sowas von dabei. 


Ich muss sagen ich hab mir relativ leicht getan mit dem Schreibstil und ich war von Beginn an von der Story fasziniert. Auch der Weltenaufbau war gut ausgearbeitet und konnte ihn mir richtig gut vorstellen, doch lag der Fokus definitiv auf den  verlorenen Jungs. Jeder auf seine Weise ein Herzensbrecher und jeder hat auf seine Weise um die Gunst von Gwen gebuhlt. Ich sag nur Reverse Harem. Mein absoluter Lieblingstrope.


Es kamen so einige heisse Szenen vor die mich schwitzen lassen haben, etwas knapp über der Hälfte dachte ich mir dann aber doch das es vielleicht gut wäre wenn auch noch etwas anderes passiert. 


Und dann hat mich die Autorin überrascht. ich wusste selbst nicht mehr was gelogen und was die Wahrheit war. Wer der böse und wer der gute in dieser Geschichte ist. Und ich werde es wohl auch erst im zweiten Teil erfahren. Und ja ich hab auch einen Lieblings-Lost Boy. Sie sind so verschieden da ist für jeden etwas dabei. 



Moonie

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Mit dem Absenden deines Kommentars bestätigst du, dass du meine Datenschutzerklärung sowie die Datenschutzerklärung von Google gelesen hast und akzeptierst.